sestdiena, 2014. gada 25. oktobris

25. oktobris



Brīvdiena! Tā iesākās ar ilgu zinātniskas grāmatas lasīšanu (šeit nav īpaši liela grāmatu izvēle angļu valodā, bet man jau dikti patīk šāda tipa grāmatas par visu zinātnes virzienu vienotību, kurās kopā tiek savīta filozofija, dabaszinātnes, māksla, utt., tā ka nesūdzos), kas noveda pie iedvesmas izcept ābolkūku.

Pēc pusdienām es, Laura, Lisa, Chanok, Narek un viena franču sieviete, kas pie mums viesojas brīvdienās, ar divām mašīnām devāmies uz ezeru Lac de Serre Poncon. Kad krāmēju līdzņemamās mantas, Chanok man vaicāja, vai es peldēšu. Es pretī nosmēju, vai šī traka – pirms pāris dienām te bija sniegs, bet tagad viņa man prasa, vai es peldēšu. Bet tomēr katram gadījumam peldkostīmu un dvieli somā iesviedu.

Kad nonācām pie ezera, daži gribēja spēlēt volejbolu, daži vienkārši sēdēt uz vietas, bet es gribēju izpētīt visu apkārtni, tāpēc devos klaiņot apkārt savā nodabā. Ooo, tik skaisti!!! Kalnu ieskauts ezers ar tirkīzzilu ūdeni un klinšainiem krastiem... Nonācu kādā vientulīgā pludmalē. Saule sildīja tik ļoti spoži, ūdens bija tik kārdinoši zili zaļš, ka sapratu – jāpeld! Kad tad vēl es tikšu pie tādas izdevības, jo straujiem soļiem nāk lielais, baltais briesmonis – ziema. Tikai mazmazītiņa problēma – soma ar peldkostīmu un dvieli palika pie pārējiem. Lai gan... tā jau nav nekāda problēma, jo peldēties pa pliko ir simtreiz patīkamāk nekā ar peldkostīmu. Pilnīga saplūšana ar dabu. Tad nu ko – drēbes nost un ūdenī iekšā. Lai gan ir pašas oktobra beigas, tomēr ūdens bija pat maķenīt siltāks nekā vasaras vidū  Norvēģijā, tā ka nebija tik traki. Bet cik laba sajūta pēc tam! Vienīgi bija mazlietiņ dīvaini dzirdēt, kā kaut kur augšā runā cilvēki (tur bija daaaauuudz piknika vietu) un nezināt, vai viņi nāks lejā vai nenāks. Kaut gan - kāda starpība...
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon. Tieši tik zili zaļš ūdens bija ezerā...
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon
Lac de Serre Poncon




Izbaudījuši ezeru kā nu kurais, tālāk devāmies uz Gap pilsētu. Kad nonācām centrālajā vecpilsētas laukumā, kurā pēc stundas sarunājām tikties, un Laura prasīja, vai gribam klīst katrs atrsevišķi vai visi kopā, es atbildēju, ka gribu iet atsevišķi, uz ko Laura nosmējās: „Nu jā, jā, par tevi jau zināms, ka tev patīk staigāt vienai un nepatīk cilvēki.” He, he, tik traki gluži nav, bet ja es ļoti labi apzinos, ka pārējos interesē veikali un kafejnīcas, bet es caurmērā eju šīm iestādēm ar līkumu, tad kāpēc gan lai es gribētu iet kopā ar pārējiem? Man patīk iet, kur deguns rāda. Mans deguns, nevis kāda cita deguns. Tā nu stundas laikā izstaigāju krustām šķērsām visu vecpilsētas sadaļu, rātsnamā paguvu aplūkot foto izstādi un pēc tam garlaikojos gaidot pārējos, jo pilsēta šķita gandrīz izmirusi. Sestdienas vakars, bet uz ielām tik ļooooti maz cilvēku! Man, protams, nepatīk  cilvēku masas, kuras ar savu steigu uzdzen stresu, toties man patīk vecpilsētu kafejnīcās sēdošās cilvēku masas un pa ielām lēni ejošie pilsētas izbaudītāji, kas pilsētām piešķir īpašu šarmu. Bez šīm pilsētas baudītāju masām pilsēta liekas nedzīva, garlaicīga, bez dvēseles. Jā, te bija šauras ieliņas, krāsainas mājas ar krāsainiem slēģiem, kas man patīk, bet... šī pilsētas baudītāju trūkuma dēļ Gap man likās pārāk garlaicīga.

Gap
Gap
Gap
Gap
Gap


Atpakaļceļā Laura ar Chanok devās uz ballīti Le Fai, bet es pa tumsu šoferēju mūs mājās uz Vaunieres (tieši tāpēc mums bija divas mašīnas, no kurām vienu atstājām Veynes, lai atpakaļ ceļā varam sadalīties uz diviem maršrutiem).







Atbraukusi mājās tiku pie „ģeogrāfijas stundas” par Ameriku. Eric vairāk kā stundu rādīja dažādas fantastiskas Amerikas vietas un stāstīja, ar ko katra ir īpaša. Viss. Jāgrabina nauda ceļojumam uz Ameriku - daba tur ir vienkārši grandioza.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru