pirmdiena, 2014. gada 20. oktobris

19. oktobris

Oo, vēl šorīt pamodos ar smaidu sejā, atceroties fantastisko vakardienu.


Viiiī, kārtējais prieciņš pa pastu! Ha, ha, ja jūs tā turpināsiet (piparmētru tēja, kļavu lapas, tagad arī rudzupuķes), tad man drīz uz plauktiņa būs visa Latvijas flora...

Ha, vakar domāju, ka visu svētdienu pavadīšu slaistoties, bet: 1) ārā joprojām tik fantastiski saulaina atvasara bez neviena aizdomīga mākonīša pie debesīm; 2) mājā bija diezgan trokšņains, un armēnis jau atkal bija uzgriezis savu klubu mūziku; 3) „The mountains are calling and I must go” [John Muir] – šito citātu man vakar amerikānis pateica, kā savu mīļāko citātu, un tas nudien ir tik ļoti, ļoti patiess. Ņemot vērā visus šos faktorus, kas lika dīdīties krēslā un neļāva pat mierīgi nosēdēt pie brokastu galda, jo nudien šķita, ka kalni mani sauc, es....atkal krāmēju somu un devos pie šejienes pārgājienu kompanjona ar jautājumu: „Es došos pārgājienā, gribi pievienoties?”. Sākotnēji man bija doma doties uz piramīdai līdzīgo kalnu (kurā biju vienreiz uzkāpusi ar Lisa no Zviedrijas, bet toreiz viss bija mākonī tīts un nekas nebija lāga redzams), no kura tālāk iet pakāpelēt pa citām virsotnēm, tomēr jau pārgājiena pirmajā pusē sapratu, ka iepriekšējie divi pārgājieni manus spēkus ir pamatīgi izsmēluši un labi, ja vispār tikšu līdz nolūkotajai piramīdveida virsotnei, jo uz to ir ļoti, ļoti stāvs kāpiens.

Pirms bijām uzsākuši gājienu, armēnis mani satika gaitenī un, ieraudzījis manu mugursomu, jautāja: „Kur tu dosies? Atkal pārgājienā?? Trakā!”. Nu lūk, tieši tāda te lielākajai daļai ir attieksme pret pārgājieniem, tikai es nesaprotu, kā tas ir iespējams, dzīvojot tik brīnumainā vietā...

Kad bijām tikuši līdz pārgājiena takas posmam pēc upes, atkal atskanēja baznīcas zvans un mēs abi reizē iesaucāmies: „Tikai ne atkal!”, jo vakar ar baznīcas zvanu (kuru izdzirdējām atrodoties apmēram šajā pašā vietā) iesākās bļaustīšanās mežā vairāku stundu garumā.

Uhh, šodienas kāpiens gan bija grūts. Taisījām daudzas, daudzas sīkas pauzītes. Vienu brīdi paskatoties uz mani, Eric pat jautāja, vai es esmu droša, ka šodien gribu sasniegt virsotni. Laikam jau izskatījos nenormāli pārgurusi. Viņš teica, ka kopš iepriekšējiem diviem pārgājieniem viņam mazliet sāp kāju muskuļi, bet man drīzāk bija tāds vispārējs nogurums, nevarētu teikt, ka kājas jutās īpaši citādāk kā ikdienā. Lai kā arī būtu ar to nogurumu, ja reiz biju ieņēmusi galvā, ka šodien gribu sasniegt šo virsotni, tad tur nav nekādu jautājumu – ātrāk vai lēnāk, bet jākāpj.

Oo, bet sajūta beidzot, beidzot, beidzot sasniedzot virsotni bija lieliska un skati, kas pavērās – fantastiski. Kad uzsākām pārgājienu, es pat nebiju iedomājusies, ka paliksim tur līdz saulrietam, jo izgājām no mājas diezgan agri – mazliet pēc plkst. 11. Bet... atrasties kalna virsotnē ir tik jauki, ka netīšām sagaidījām arī saulrietu.

Ha, ha, ha, saņēmu jautājumu, vai Latvijā atverami telefoni ar pogām ir izplatīta parādība...

Saulīte sildīja tik patīkami, turklāt nogurums pēc kāpiena bija tik liels, ka abi uz kādu laiciņu vienkārši atlūzām. Kāda gan vaina mazliet pačučēt kalna virsotnē? Pēcāk amerikānis lasīja grāmatu, bet es nespēju novērst acis no apkārtnes daiļuma. Likās, ka laiks ir apstājies vai vienkārši neeksistē. Kalnos valdīja tāds miers un klusums, ka nudien šķita, ka pastāv tikai šis mirklis un nav nekāds „pirms” vai „pēc”. Bezlaiks.

Vaunieres
Vaunieres

Kāpiens lejup pēc saules norietēšanas bija diezgan sarežģīts, jo kalns ir ļoti, ļoti stāvs, bet tumsā grūti saprast, kur stabilāk nolikt kāju. Vienu reizi pat uz šķembām piezemējos uz pēcpuses, bet nu labi, ka tieši tā, nevis kā citādāk.

Lejupceļā Eric teica: „Bet rītdien gan lūdzu vairāk nekādu pārgājienu!”.

Kad atgriezāmies mājās, Sandrine teica, ka viņai ir deja vu sajūta – abi tieši tāpat kā vakar ieradāmies gana vēlu, bruņojušies ar koka mietiem un priecīgi, bet pārgājiena nogurdināti. Viņa teica: „Oo, trīs dienu laikā jūs esat apgājuši apkārt gandrīz vai visiem kalniem ap Vaunieres, iespaidīgi!”.

Amerikānis vēlāk mazgājot traukus smējās: „No rīta domāju, ka pavadīšu šo dienu absolūti mierīgi, bet nē, kas tev deva – Solveiga piedāvā doties pārgājienā...”. He, he, ko padarīsi...

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru