Rīts iesākās ar kopīgām brokastīm ar dzīvokļa saimniekiem,
kas uzdeva jautājumu: „Vai Latvijā valsts valoda ir krievu?”
Daaaaaaaahhhhhh..... Man jau sāk apnikt vienmēr un visiem skaidrot, ka Latvijā
ir sava valoda un ka mēs sen jau kā neesam daļa no Krievijas... Eh...
Dienas plāns – ar kājām (apmēram 2 stundu gājiens) doties uz
Musee de l’Orangerie un Musee d’Orsay. Dzīvojam klusā un mierīgā rajonā kanāla tuvumā,
tāpēc gaiss daļu ceļa bija salīdzinoši svaigs un atmosfēra mierīga, bez
lielpilsētām raksturīgā stresa.
|
Paris |
|
Paris |
|
Paris |
|
Paris |
|
Paris |
|
Paris |
|
Paris |
|
Paris. Oo, legāla ielu māksla... |
|
Paris |
Galvenais iemesls, kāpēc gribēju apmeklēt Musee de l’Orangerie
– Claude Monet ūdensrožu gleznas. Protams, redzēt tik garus un izliektus
impresionisma pielietus audeklus bija gana iespaidīgi, bet jāteic, ka biju
mazliet (bet tikai pavisam mazliet) vīlusies, jo redzētais pilnībā neattaisnoja manas gaidas (mācība: nekad neko
negaidīt). Bija dīvaini un interesanti stāvēt pret absolūti baltu, izliektu
sienu, uz kuras visā platumā vērojamas ūdensrozes, diezgan spēcīgs optiskais
efekts izliektās sienas dēļ. Tomēr tās Monet gleznas, kuru dēļ viņš ir mans
mīļākais mākslinieks, vēlāk varēju baudīt Musee d’Orsay. Ūdensrožu gleznās nebija tik ļoti izteiktas nemanāmās toņu pārejas un gaismas ņirboņas efekts, kā tas ir citās Monet gleznās, bet vienalga šīs gleznas bija bezgala skaistas...Musee de l’Orangerie
bija varen jauks, un tur bija baudāmi ne vien Claude Monet garadarbi, bet arī
citu slavenu mākslinieku (Mattise, Picasso, u.c.) veikums.Super!
|
Paris. Musee de l’Orangerie - Claude Monet gleznas |
|
Paris. Musee de l’Orangerie |
Kad vēlāk devāmies uz Musee d’Orsay, nācās secināt, ka divi
mākslas muzeji vienai dienai tomēr ir maķenīt par daudz. Par spīti nogurumam,
nonākot impresionistu stāvā, atžirgām un bijām gatavi mākslas baudījumam. Ak,
šīs gleznas varētu skatīt un skatīt bezgalīgi...
|
Paris. Musee d'Orsay |
|
Paris. Musee d'Orsay |
|
Paris. Musee d'Orsay |
|
Paris. Musee d'Orsay - Claude Monet glezna |
|
Paris. Musee d'Orsay - Vincent van Gogh glezna |
|
Paris. Musee d'Orsay - "divi vienā" - gan kopbilde pašiem, gan bilde ar skapi |
|
Paris. Musee d'Orsay |
Diemžēl abos muzejos aizliegts fotografēt, bet tā jau nebūtu
Solveiga, ja pa kluso nemēģinātu kādu kadru dabūt... Protams, tiku arī pie
viena aizrādījuma, bet pat tas mani neapturēja, jo... iemūžināt Mr. Bīna filmas
dēļ slaveno Vistlera māti man taču noteikti vajadzēja!
|
Paris. Musee d'Orsay |
Kad ieraudzīju šo gleznu, uzreiz atausa prātā iepriekšējā Parīzes apmeklējuma laikā redzētais Musee de Montmartre, kura pagalmā bija koks ar šūpolēm un aprakstu, ka šis ainavas kadrējums redzams vienā Pierre Auguste Renoir gleznā. Pieliecos pie gleznas apraksta, lai pārbaudītu, vai šī nudien varētu būt tā glezna - un jā! Tik dīvaini zināt, ka esmu dzīvē redzējusi gleznā attēloto vietu...
|
Paris. Musee d'Orsay - Pierre Auguste Renoir glezna |
Šodienas laikā sastādīju savu gleznotāju TOP 3 - 1) Claude Monet; 2) Pierre Auguste Renoir; 3) Vincent van Gogh.
Ha, hā, tik jauki sēdēt Seine krastā un piknikot ar Latvijas
labumiem...
|
Paris |
|
Paris |
Interesanti – Parīzē pavadījām veselu dienu, bet neiztērējām
ne centa – ieeja muzejos bija bez maksas, ēdiens bija pašiem līdzi, bet
sabiedrisko transportu nelietojām. Protams, pēdējā punkta dēļ vakarā bijām
bezgala pārguruši – kā nekā uz kājām tika pavadītas teju 10 stundas tikai ar
diviem maziem pikniku pārtraukumiem, bet šis ir vislabākais veids, kā iepazīt
pilsētu – pārvietoties ar kājām. Jāteic, ka mani pārsteidza arī šodienas
necerēti labie laikapstākļi – tik silts, ka varēju staigāt žaketē bez mēteļa.
Kad ar Mārtiņu sarunājām šo ceļojumu, es biju iedomājusies, ka novembra beigās
man būs jātuntulējās biezā mēteli, cepurē, cimdos...
Vakarā sapratu, ka pat viena diena pilsētā beidz mani nost.
Lai gan Parīze rudenī ir daudz patīkamāka un mierīgāka nekā tūristu piebāztajā
vasarā, tomēr pilsēta ir un paliek pilsēta – visi trokšņi, gaismas, mašīnas...
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru