Pirms pāris dienām saņēmām piedāvājumu doties palīgā kā
brīvprātīgajiem uz tuvējo ciematu. Tā nu no rīta es, Lisa, Chanok un viens
franču pusaudzis ar savām sociālajām darbiniecēm, kas joprojām bija šeit,
devāmies uz Lus la Jarjette, lai palīdzētu pārvietot slēpošanas inventāru no kalnu
slēpošanas namiņa uz distanču slēpošanas nomas punktu un visu tur arī iekārtot.
Apmaiņā pret to ziemā varēsim lētāk/bezmaksas (tad jau redzēs) iznomāt distanču
slēpošanas inventāru. Tā nu staipījām inventāra kastes, kārtojām slēpes, nūjas
un apavus pēc izmēriem un darījām vēl visādus sīkus darbiņus. Interesanti, ka
šeit palīdzēt bija ieradušies apmēram tie paši vietējie iedzīvotāji, kas bija
palīgā arī uz Lus la Croix Haute sēņu festivāla dekorēšanu. Visa šī procesa
laikā tīri pieņemami noparkoju mašīnu veselas četras reizes bez jebkādiem
bojājumiem, jēēē.
|
Lus la Jarjette |
|
Lus la Jarjette |
|
Lus la Jarjette |
|
Lus la Jarjette |
|
Lus la Jarjette |
Vakarā devāmies uz Le Fai, kur notika sezonas slēgšanas
ballīte (šis „ciemats” ir mūsu delegācijas otra mītnes vieta, kas ziemā ir
slēgta neizbraucamā ceļa dēļ un kur aktivitātes notiek tikai astoņus
mēnešus). Ballīte gan turpināsies arī
rītdien ar „kalnu mūzikas koncertu” (viņiem ir MILZĪGS skaļrunis, kas pavērsts
virzienā uz kalniem; atskaņojot mūziku, kalni to atbalso, radot neparastu
efektu), bet man jau no agra rīta jādodas ceļā uz Parīzi, tāpēc diemžēl nāksies
palaist šo brīnumu garām un gaidīt nākošo vasaru.
Ballītes laikā cilvēki man jautāja, vai mans vilciens rīt no
rīta kursē. Es biju neizpratnes pilna, kāpēc radies šāds jautājums, uz ko man
atbildēja, ka vairākās dzelzceļa stacijās šajās dienās notiek streiki, kuru dēļ
vilcieni nekursē, piemēram, ungāru brīvprātīgā vilciens rīt ir atcelts, un
tagad viņš meklē citus variantus, kā tikt uz mājām. Drošības labad aizņēmos
datoru, lai pārbaudītu abus savus vilcienus un..... SASODĪTS!!!!! Mans rīta
vilciens no Lus la Croix Haute uz Grenoble arī streika dēļ ir ATCELTS.
NOPIETNI??? Kas tā par valsti??? Kā tas tā var būt –„es šodien izdomāju
streikot un man pie kājas, ka citiem cilvēkiem kaut kur ir jānokļūst...”?? Manā
izpratnē demokrātija un brīvība ir tad, kad katrs var darīt, ko vien vēlas, ar
nosacījumu, ka šādā veidā netraucē pārējiem. Bet šitādi streiki jau nu ir
pilnīgākā anarhija un nerēķināšanās ar citiem cilvēkiem. Vai es pie kā
vainīga??? Amerikānis, ar kuru man bija sarunāts, ka plkst. 7.00 no rīta (ha,
ha, vienīgā persona, kam arī patīk celties agri no rīta) viņš mani aizvedīs uz
Lus la Croix Haute dzelzceļa staciju (apmēram stundas brauciena attālumā no Le
Fai), pēc tam dosies uz Vaunieres, kur pēcpusdienā paņems Narek, Sandrine un
abus franču pusaudžus, lai dotos atpakaļ uz Le Fai „kalnu koncertu” un ballītes
otro daļu, teica, ka Amerikā arī šitādas lietas nav iedomājamas, jo ja kāds
sāktu streikot, vienkārši tiktu atlaists no darba. Uhh, bet kaut kāds
risinājums jāatrod. Izmēģināju meklēt „blablacar” (Francijā populāra lapa, kurā
cilvēki norāda savu brauciena maršrutu, laikus un par zināmu samaksu
interesenti var pievienoties konkrētajā maršrutā), bet neviens tik agri man
nepieciešamajā virzienā nebrauca. Viena francūziete piedāvāja doties ar to pašu
vilcienu no Veynes uz Grenoble, ar kuru dosies ungāru brīvprātīgais, bet šis
variants man galīgi nederēja, jo tad es nepaspētu uz savu Grenoble – Paris
vilcienu. Viņa teica, ka es no Grenoble uz Paris varētu braukt ar vēlāku
vilcienu un vienkārši mēģināt ieskaidrot, ka streiku dēļ mans rīta vilciens
bija atcelts, tāpēc es nevarēju paspēt uz nākošo vilcienu. Viss jau būtu labi,
bet vilciens uz Paris ir ar numurētām vietām, turklāt es nerunāju franciski. Ja es iekāptu nevis savā, bet
nākošajā vilcienā, man taču nebūtu kur sēdēt, bet stāvvietas vilcienā
neeksistē. Tātad arī šis variants atkrīt. Braukt uz Grenoble ar mašīnu?
Sasodīti tālu. Mūsu organizācijai nav iebildumu, ja tiekam bez maksas
aizvesti/savākti tuvējā Lus la Croix Haute stacijā, ja dodamies kolektīvos braucienos
pie franču valodas skolotājas, bet... apmēram 80 km turp un tik pat daudz
kilometru atpakaļ viņi nesponsorētu. Bet tā kā cena šādiem braucieniem ir 0,35
Eur/km, tad nu ceļš turp un atpakaļ (jo šoferim jānokļūst uz mūsu ciemu atpakaļ),
būtu krietni par dārgu. Īstenībā, esmu 90 % pārliecināta, ka es šo variantu
vēsā mierā būtu varējusi ar amerikāni pa kluso sarunāt tā, lai mūsu pastāvīgie
darbinieki par to neko neuzzina, bet tā ka par šo manu vilcienu ķibeli zināja
visi ballītē esošie cilvēki, tad to nebūtu tik viegli nomaskēt. Īpaši jau
tāpēc, ka to zināja arī vāciete, kurai ļoti patīk pieturēties pie noteikumiem.
Es pat neiedomājos par to, ka būtu par ceļu jāmaksā un tas bija mans pirmais
jautājums, vai amerikānis būtu ar mieru no rīta braukt tik tālu un izbraukt
stipri agrāk, uz ko viņš atbildēja apstiprinoši, bet tā kā vēlāk vāciete sāka
teikt, ka tas man būs sasodīti dārgi, tad es sapratu, ka šis variants arī
atkrīt, jo nebūs iespējams šo braucienu atstāt nevienam nezināmu. Ak, cik tas
ir briesmīgi, ka cilvēki dažkārt tik sīkumaini pieturas pie noteikumiem. Nu ko,
ja vēlāks vilciens atkrīt, „blablacar” atkrīt, mūsu mašīna atkrīt, citi
sabiedriskā transporta veidi neeksistē, kas atliek? Stopēšana... Ak, un es
agrāk domāju, ka lai gan stopēšana varētu būt interesanta padarīšana, tomēr
vienatnē nu gan to nekad nedarīšu, īpaši jau nezinot valsts valodu. Bet... jā,
„nekad nesaki nekad”... Ko darīt, ja citu variantu nav?? Tā nu sarunāju ar amerikāni
izbraukt stundu agrāk plkst. 6.00, lai man būtu laika rezerve stopēšanai, kas
ir veiksmes padarīšana, īpaši jau ņemot vērā to, ka ceļš nav īpaši pilns ar
mašīnām, kur nu vēl agrā sestdienas rītā. Bet vismaz labi, ka uzzināju par šo
streiku vakarā, nevis tikai no rīta dzelzceļa stacijā, jo tad nez vai paspētu
ar autostopiem nokļūt Grenoble stacijā uz nākošo vilcienu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru