piektdiena, 2015. gada 10. aprīlis

9. aprīlis

No rīta modāmies ar skanīgām un daudzbalsīgām putnu dziesmām aiz loga un gaili kaut kur tālu tālumā.

Jautrs rīts ar mūsu saimnieku, viņa somu draudzeni un vienu brazīļu brīvprātīgo. Riktīgi jautri cilvēki!!! Izsmējāmies kārtīgi.

Aizgājām uz balkonu, lai paskatītos, kā tad ciems izskatās no augšas dienas gaismā un kā jūs domājat, ko mēs ieraudzījām pagalmā? Citronkoku ar visiem citroniem!!!

Spānija, La Floresta - mūsus naktsmājas
Spānija, La Floresta - mūsus naktsmājas, puķu tirgotava

Kad vakar braucot uz māju saimnieks smējās, ka šajā apkārtnē naktīs dažkārt var satikt meža cūkas, mēs nevarējām saprast – viņš joko vai nē. Šodien ieraudzījām ceļa zīmi, kas brīdina par meža cūkām. Tātad viņš nejokoja.

Spānija, La Floresta
Spānija, Barcelona

No sākuma devāmies uz Park Guell. Ak, reibinošā ziedu smarža, palmas (āāāā, mīlu!!!), siltā saule... Vispirms izstaigājām parka bezmaksas daļu, bet tad gribējām aplūkot pašu slavenāko daļu, kas diemžēl nebija bez maksas, bet izrādījās, ka cilvēku lielā pieplūduma dēļ, nākošās biļetes nopērkamas vien uz vēlu pēcpusdienu. Stulbi, bet ko darīt? Jāaplūko taču šis parks ir! Nopirkām biļetes un devāmies uz pilsētu, La Sagrada Familia meklējumos. Ja jau šodien aplūkojam Gaudi meistardarbus, tad aplūkojam.

Spānija, Barcelona, Park Guell
Spānija, Barcelona, Park Guell - kopā ar baložiem lidinājās zaļi papagaiļi
Spānija, Barcelona, Park Guell - Casa Museu Gaudi
Spānija, Barcelona - Catalonia karogi plīvo uz katra stūra

Nonākot La Sagrada Familia atklājās, ka atkal biļetes nopērkamas vien uz vēlāku laiku, bet torņu apskate šodien vairs vispār nav pieejama. Sasodīts! Nopirkām biļetes un devāmies klaiņot pa rajonu. Izvilkām karti, lai pārbaudītu, vai šajā apkaimē ir kas vēl ievērības cienīgs, un ieraudzījām, ka salīdzinoši netālu ir San Pau. Aidā uz turieni! Ak, tā bija tik krāsaina, mozaīku un neparastu formu pilna vieta!!! Stāvot San Pau pagalmā sapratu, ka pēc Barcelona arhitektūras aplūkošanas, Eiropā vairs nekā skatāma no arhitektūras viedokļa vienkārši nav, jo nekas šeit redzēto pārspēt nevar. Kamēr priecājāmies par San Pau neparastajām ēkām, pienāca laiks doties atpakaļ uz La Sagrada Familia.
No ārpuses La Sagrada Familia katedrāle izskatās kā smilšu pils celtniecības darbu ielenkumā, bet no iekšpuses... FANTASTISKI!!!! Bija sajūta, ka atrodos kādas pasaku filmas uzņemšanas dekorācijās, kur tiek filmēts skats kāda labā burvja pilī. Konstrukcijas dēļ likās, ka baznīca burtiski tiecas uz debesīm. Neiespējami aprakstīt, kā saules gaisma caur vitrāžām no balta materiāla celto baznīcu burtiski pielej ar gaismu visās varavīksnes krāsās. Man šķiet, ka šī ir visbrīnumainākā ēkas iekšpuse, ko jebkad esmu redzējusi un viennozīmīgi visskaistākā baznīca, ko esmu redzējusi. Šī ir ēka, kas tevī rada pasakainu, gaišu, starojošu un mistikas pilnu noskaņu. Grandiozi. Nekas tāds līdz šim nav redzēts un šaubos, vai kas tamlīdzīgs vispār jebkur ir pieejams. Unikāli! Sirreāla sajūta... Gribētos apmeklēt šo baznīcu, kad tajā nav neviena cita cilvēka, tas noteikti būtu pasakaini un mazliet spocīgi. Ieejas maksa bezgala dārga, bet tas bija tā vērts.

Vēlāk atgriezāmies Park Guell, kas bija skaists un krāsains, taču pēc San Paul un La Sagrada Familia radītajiem iespaidiem tas vairs nešķita tik grandiozs. Tādas krāsainas saldējuma rūķu mājiņas.

Vakarā sēdējām uz sava balkona, vērojām saulrietu, baudījām skatu un pļāpājām par dzīvi un makšķerēšanu (jā, jā, tieši tā, jo te dažs labs tik ļoti apsēsts ar makšķerēšanu, ka pat paņēmis līdzi „Copes lietas”). Man iepriekš šķita, ka ir lieliski dzīvot nekurienes vidū, bet tagad sapratu, ka īstenībā sēdēt uz balkona, vērties zvaigznēs, bet tajā pat laikā redzēt arī ciema ugunis ir dikti patīkami. Ak, un mēs abas esam sasodīti priecīgas, ka mūsu naktsmājas nav trokšņiem pilnajā Barcelona, bet mazā un mierīgā ciematiņā La Floresta ārpus lielpilsētas.

Spānija, La Floresta
Spānija, La Floresta - mūsu naktsmājas

Vispār par Barcelona var teikt, ka viss ir gana lēts (vismaz salīdzinot ar Franciju), bet ieejas biļetes ir sasodīti dārgas. Ha, mani iepriekš visi brīdināja, ka Spānijā angliski vispār neviens negrib runāt un šajā sakarā situācija ir pat vēl briesmīgāka kā Francijā, bet... visi apskates objektu darbinieki runā perfekti angliski, arī visi uz ielas uzrunātie cilvēki runāja angliski, turklāt pat transportā visi uzraksti ir pārtulkoti arī angliski.